Ştiri
10.10.2014 Peste 1,5 milioane de numere portate în România
În cei șase ani de la
lansarea serviciului de portabilitate a numerelor în România, numărul numerelor
de telefon transferate de utilizatorii lor dintr-o rețea în alta a crescut
constant. Astfel, din octombrie 2008 când a fost lansat acest serviciu și până la
începutul lui octombrie 2014 au fost portate 1.565.031 de numere, dintre care 1.122.559
sunt numere de telefonie mobilă şi 442.472 sunt numere de telefonie fixă. Conform
datelor ANCOM, anul 2014 este anul în care s-au portat cele mai multe numere ...
CITEŞTE TOT
|
15.07.2014 Peste 1.400.000 de numere portate
În prima jumătate a anului 2014
utilizatorii români au portat 202.778 de numere de telefon, depășind astfel
pragul de 1.400.000 de numere portate. Conform statisticii ANCOM, cel mai des
își portează numărul utilizatorii de servicii de telefonie mobilă, portările pe
acest segment reprezentând 70% din totalul de 1.410.203 numere portate de la
lansarea serviciului de portabilitate. În primele șase luni ale anului curent,
cele mai numeroase portări s-au înregistrat în luna iunie (44.658 de portări),
în t...
CITEŞTE TOT
|
10.02.2014 Peste 1,2 milioane de numere portate în România
Până la sfârşitul anului 2013 au
fost portate în România 1.207.425 de numere dintre care 824.153 sunt numere de
telefonie mobilă şi 383.272 sunt numere de telefonie fixă. Anul 2013 a fost
anul în care s-au portat cele mai multe numere - 274.137 ceea ce înseamnă că,
în medie pe lună, 22.844 de numere şi-au schimbat reţeaua, dar nu şi posesorul.
În luna decembrie 2013 s-au efectuat cele mai multe portări de la lansarea
acestui serviciu - 35.532.
Portabilitatea oferă utilizatorilor de telefonie libert...
CITEŞTE TOT
|
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|