Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 1.400.000 de numere portate

Data: 15.07.2014



În prima jumătate a anului 2014 utilizatorii români au portat 202.778 de numere de telefon, depășind astfel pragul de 1.400.000 de numere portate. Conform statisticii ANCOM, cel mai des își portează numărul utilizatorii de servicii de telefonie mobilă, portările pe acest segment reprezentând 70% din totalul de 1.410.203 numere portate de la lansarea serviciului de portabilitate. În primele șase luni ale anului curent, cele mai numeroase portări s-au înregistrat în luna iunie (44.658 de portări), în timp ce media pentru această jumătate de an a fost de 33.796 de portări pe lună.

Pe segmentul telefoniei mobile, datele statistice ANCOM arată că se portează mai frecvent utilizatorii cu abonament decât cei care folosesc o cartelă preplătită. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat în primul semestru al anului, 62% erau abonați şi 38% erau utilizatori de cartele prepaid. În ceea ce privește numerele noi de telefon primite în propria rețea de către fiecare operator de telefonie mobilă, în calitate de furnizor acceptor, cele 161.441 de numere mobile portate în intervalul ianuarie-iunie 2014 se împart astfel: Vodafone a primit 44.498 de numere, Orange a primit 43.856 de numere, RCS & RDS 37.285, iar Cosmote 35.802.

În primele șase luni ale anului, cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti și Ilfov (10.379 de numere), urmând judeţul Galați (5.199 de numere portate), Prahova (1.917 numere), Cluj (1.792 de numere) şi Timiș (1.527 de numere). Din cele 41.337 de numere de telefonie fixă portate, cele mai multe numere au fost portate către reţelele Orange (16.114), RCS & RDS (9.843), UPC România (8.757), Vodafone (3.645) şi Romtelecom (1.420).

De la începutul anului și până în prezent ANCOM a primit 84 de reclamații privind portabilitatea numerelor, reprezentând 12% din totalul sesizărilor înregistrate de Autoritate în acest interval. Utilizatorii reclamă, în general, aspecte tehnice apărute în cadrul procesului de portare şi termenele de portare.

ANCOM recomandă utilizatorilor ca înainte de a demara procesul de portare să consulte site-ul www.portabilitate.ro, creat și administrat de Autoritate. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi câteva sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situaţiile reale semnalate ANCOM de utilizatori. De asemenea, tot aici cei interesați pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, indiferent dacă a fost sau nu portat.

Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte administrat de Autoritatea de reglementare, care permite compararea tuturor ofertelor operatorilor de telefonie și internet disponibile pe piață.

Portabilitatea numerelor le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Procesul de portare nu poate dura în condiții normale mai mult de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea unei cereri (cu excepția situațiilor în care utilizatorii solicită o dată ulterioară pentru portare), iar în ziua în care se efectuează portarea serviciul poate fi indisponibil maxim 3 ore în cazul telefoniei mobile şi maxim 4 ore în cazul telefoniei fixe.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English