Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 600.000 de numere de telefon portate în prima jumătate a anului

Data: 25.07.2022



De la începutul acestui an și până la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, din care 94%, respectiv 577.415 sunt numere de telefonie mobilă și 36.709 numere de telefonie fixă. 84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice.

În total, de la lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, peste 9 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, 8 milioane fiind numere de telefonie mobilă.

Telefonie mobilă

577.415 numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în primele șase luni ale acestui an. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 349.132 de numere au fost portate în această rețea, în timp ce Vodafone a primit prin portare 78.758 de numere, Orange – 74.938, Telekom Romania Mobile Communications – 58.737, iar Orange Romania Communications 15.843.


Chart, pie chart

Description automatically generated

Din cele 577.415 numere de telefonie mobilă portate în această perioadă, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe bază de abonament.

Telefonie fixă

În prima jumătate a anului 2022 au fost portate 36.709 de numere de telefonie fixă, reprezentând 6% din totalul numerelor portate în această perioadă. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite astfel: RCS & RDS – 13.456, Vodafone – 6.332, Orange – 5.703, BT Global Europe – 4.430 și GTS Telecom – 3.746.


Chart, pie chart

Description automatically generated

Din cele 36.709 de numere fixe portate în primul semestru al acestui an, 30.534 au fost numere geografice și 6.175 au fost numere independente de locație. 36% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate în Bucureşti și Ilfov (11.063 de numere), 7% în Bistriţa-Năsăud (2.084 de numere) și 5% în Cluj (1.543 de numere).

Petiții ale utilizatorilor

În primul semestru al acestui an, Autoritatea a înregistrat 124 de petiții având ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea petițiilor se referă la anularea procesului de portare și rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numărului provizoriu. În aceste situații, trebuie amintit că un proces de portare poate fi anulat cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul inițial stabilit pentru realizarea portării. Pe de altă parte, utilizatorii finali trebuie să acorde o mare atenție atunci când semnează contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie și să verifice prevederile referitoare la alocarea numărului provizoriu și renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.

Informații detaliate cu privire la desfășurarea procesului de portare pot fi găsite pe site-ul portabilitate.ro creat de ANCOM.



Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English