Testează orice număr de telefon
Istoric
Acasă >> Istoric

Implementarea portabilităţii numerelor constituie unul dintre angajamentele asumate de România în conformitate cu Capitolul 19 al negocierilor de aderare la Uniunea Europeană şi este considerată o măsură eficientă de stimulare a concurenţei în sectorul comunicaţiilor electronice.

Portabilitatea numerelor oferă abonaţilor posibilitatea de a-şi păstra numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul de servicii de telefonie, ceea ce asigură utilizatorilor de telefonie o mai mare libertate de alegere şi determină furnizorii să depună eforturi suplimentare pentru menţinerea şi atragerea clienţilor prin oferte tot mai atractive.

Serviciul de portabilitate este oferit publicului de către toţi furnizorii funcţionali de servicii de telefonie fixă şi mobilă din România începând cu 21 octombrie 2008.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a implementat portabilitatea în România şi a impus furnizorilor obligaţia de a oferi acest serviciu propriilor clienţi. Prin deciziile luate privind implementarea portabilităţii numerelor de telefon şi cea privind adoptarea condiţiilor tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor, ANCOM a creat cadrul legal pentru ca portabilitatea numerelor să devină o realitate şi pentru utilizatorii români.

Baza de date centralizată necesară implementării acestui serviciu a fost realizată de ANCOM cu sprijin PHARE în cadrul proiectului “Asistenţă pentru ANRC în vederea implementării bazei de date centralizate pentru portabilitatea numerelor”, proiect de achiziţii finanţat de Uniunea Europeană prin programul PHARE 2005 – „Facilităţi pentru acţiuni speciale”.

Compania care a câştigat licitaţia internaţională pentru a realiza baza de date a fost UTI Systems, în colaborare cu companiile Porthus BV Belgium şi Microsoft România în calitate de subcontractanţi. Pentru acest proiect de achiziţii, contribuţia financiară din fondurile PHARE a reprezentat 75% din valoarea contractului, iar cea a ANCOM, în calitate de beneficiar final, de 25%. Valoarea totală a proiectului a fost de 582.432,98 de euro, fără TVA.

Pentru implementarea cu succes a portabilităţii numerelor, în perioada 31 mai – 1 octombrie 2008 s-au desfăşurat o serie de teste de interoperabilitate a bazei de date centralizate cu sistemele IT proprii operatorilor de telefonie, cu sprijinul UTI Systems.

Începând cu 21 octombrie 2008, portabilitatea numerelor de telefon fixe sau mobile este pe deplin funcţională în România.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat. 4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine fie aici, fie de la una dintre reprezentanţele furni...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English