Testează orice număr de telefon
10 lucruri importante
Acasă >> 10 lucruri importante

Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:


1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.

2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.


3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.


4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine fie 
aici, fie de la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat.


5. Fii atent atunci când completezi cererea. Dacă datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge.


6. Depune cererea de portare la reprezentanţa de unde ai obţinut formularul sau sună la Serviciul Relaţii Clienţi al furnizorului la care vrei să te muţi pentru a afla unde se poate depune cererea de portare (în cazul în care ai descărcat-o de pe site).


7. De regulă, cererea tip trebuie depusă la operatorul spre care vrei să portezi numărul împreună cu o copie după actul de identitate şi o copie după ultima factură emisă de furnizorul donor. Dacă trimiţi pe altcineva în locul tău, mai este nevoie şi de o procură sub semnătură privată în original. 


8. Stabileşte împreună cu operatorul data la care vrei să se efectueze portarea – în condiţii normale 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai mult de 25 de zile lucrătoare.


9. Furnizorul la care vrei să devii abonat te va contacta pentru a te anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi data când trebuie să mergi să semnezi contractul, în cazul în care nu l-ai semnat la depunerea cererii de portare. Serviciul va fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu vei putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fii acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergi la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu ţi-a fost înmânat la momentul depunerii cererii de portare.


10. Nu transmite cereri de portare către mai mulţi furnizori! Alege-l pe cel al cărui abonat vrei să devii şi adresează-i numai lui cererea de portare.

_


1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English