Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 440.000 de numere portate in primele 6 luni ale anului

Data: 12.07.2016



12.07.2016
 
De la lansarea portabilității numerelor și până la sfârșitul primului semestru al acestui an 3.057.298 de numere de telefon și-au schimbat operatorul dar nu și utilizatorul, 440.748 de numere fiind portate în prima jumătate a acestui an. În primele șase luni ale anului, media lunară de portări a fost de peste 73.000, superioară celei înregistrate pe parcursul anului trecut (70.000).
 
Telefonie mobilă
Din numărul total de portări efectuate de la lansarea portabilității și până în prezent, 80% (2.442.911) sunt numere de telefonie mobilă. RCS & RDS este furnizorul care a primit cele mai multe numere în propria rețea prin portare - 759.373, urmat de Vodafone cu 635.256 de numere, Orange cu 585.692, Telekom Romania Mobile Communications cu 428.509 și Telekom Romania Communications cu 33.281 de numere de telefonie mobilă portate.
 
În primul semestru al acestui an au fost portate 415.377 de numere de telefonie mobilă, din care aproape jumătate - 197.382 au fost atrase în rețeaua RCS & RDS, în timp ce Orange a câștigat prin portare 88.501 utilizatori, urmat de Vodafone cu 83.336, Telekom Romania Mobile Communications cu 33.600 și Telekom Romania Communications cu 12.538 de numere mobile portate. Mai multe informații privind evoluția lunară a numărului de portări realizat de furnizorii de telefonie mobilă în primul semestru al anului sunt disponibile pe www.portabilitate.ro.
 
Telefonie fixă
În cazul telefoniei fixe, 25 de furnizori au primit cele 614.387 de numere portate de la lansarea portabilității și până la 30 iunie 2016. Dintre acestea, cele mai multe au fost portate către RCS & RDS – 164.821, Vodafone – 148.163, UPC România – 130.534, Orange – 114.828 şi Telekom Romania Communications – 24.326. În funcție de reședință, cei mai mulți utilizatori de telefonie fixă care s-au portat sunt din Bucureşti - 185.560, capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 35.684 de numere portate, Timiş cu 30.103, Prahova cu 28.387 şi Galaţi cu 24.306.
În prima jumătate a anului au fost finalizate 25.371 de cereri de portare a numerelor fixe, din care 10.516 numere au fost portate în rețeaua RCS & RDS, 6.368 în rețeaua UPC România, 3.018 au fost castigate de operatorul Vodafone, 2.857 de Orange și 1.537 de numere au fost portate în rețeaua Telekom Romania Communications. Mai multe informații privind evoluția lunară a numărului de portări realizat de principalii furnizori de telefonie fixă în primul semestru al anului sunt disponibile pe www.portabilitate.ro.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English