Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
100.000 de numere de telefon portate in Romania

Data: 30.06.2009



La inceputul acestei saptamani a fost portat cu
succes al 100.000-lea numar de telefon din Romania.„O suta de mii de numere au fost portate. Destul de multe pentru a ne spune ca
portabilitatea functioneaza si ca utilizatorii de telefonie din Romania stiu
despre existenta sa. Nu extrem de multe, ceea ce ne spune ca operatorii de
telefonie fac eforturi pentru a-si pastra clientii si pentru a-i multumi. Acesta
este rolul portabilitatii, sa dea clientilor mai multa putere si operatorilor un
motiv in plus sa se straduiasca mai mult,” a declarat Catalin Marinescu,
presedintele ANCOM.Din numarul total de 100.000 de portari realizate pana in acest moment, 70.845 sunt numere de telefonie mobila, in timp ce in segmentul telefoniei fixe s-au portat 29.155 de numere.
Tot mai multi furnizori de servicii de telefonie fixa sunt antrenati in procesul de portare a numerelor de telefon, astfel ca cele 29.155 de numere de telefonie fixa au fost portate catre urmatorii furnizori: A&G Communication - 2, Air Bites - 1, Atlas Telecom – 20, Cobalt IT- 43, Datek Telecom - 5, Dial Telecom – 444, Euroweb – 17, GTS Telecom– 204, Ines Group – 57, Iristel – 10, Media Sat – 25, Necc Telecom - 5, Newcomm – 244, Orange – 1.263, RCS&RDS – 6.486, Romtelecom – 1.250, Telcor – 20, Telemobil – 71, UPC – 14.670, Vip Net - 6 si Vodafone – 4.312.
Numarul mediu de portari pe saptamana in domeniul telefoniei fixe a fost de 858, in timp ce in saptamana 01 - 05 iunie 2009 s-a inregistrat numarul maxim de portari (1.857), la 33 de saptamani de la lansarea portabilitatii. In luna aprilie 2009 s-au inregistrat cele mai multe numere portate (6.532) in timp ce in luna noiembrie (prima luna de la lansarea portabilitatii) s-au portat cele mai putine numere (445).
In cazul telefoniei mobile, toti cei 5 operatori au castigat noi abonati in urma portarii: Cosmote – 26.104, Orange – 17.322, RCS&RDS – 652, Telemobil – 414, Vodafone – 26.353.
Numarul mediu de portari pe saptamana in domeniul telefoniei mobile a fost de 1.968, in timp ce in saptamana 15 - 19 iunie 2009 s-a inregistrat numarul maxim de portari (5.671), la 35 saptamani de la lansarea portabilitatii. In luna iunie 2009 s-au inregistrat cele mai multe numere portate (12.919), in timp ce in luna noiembrie 2008 s-au portat cele mai putine numere (4.769).
Din totalul de 116.578 cereri de portare inregistrate atat in domeniul telefoniei fixe cat si mobile, 39.500 au fost respinse (in prima faza), fie de catre baza de date centralizata, fie de catre furnizorul donor. Cele mai frecvente motive care au stat la baza respingerii cererilor de catre baza de date centralizata au fost: transmiterea unor cereri de portare incomplete sau eronat completate, transmiterea de mai multe ori a unei cereri de portare, alegerea incorecta a intervalului de portare. Referitor la furnizorul donor, cele mai frecvente motive de respingere au fost: neconcordanta serie SIM – numar sau abonat – numar, date abonat invalide, cont abonat gresit, numar inactiv.
Numarul maxim de portari pe care un furnizor donor poate sa il proceseze zilnic a fost crescut la 700 pentru numerele de telefonie mobila si la 450 pentru cele de telefonie fixa. Nu au mai existat depasiri ale acestor limite dar, daca numarul de cereri va depasi in continuare capacitatile de procesare setate, acestea vor fi marite din nou.
Utilizatorii care apeleaza un numar care a fost initial in aceeasi retea si apoi a fost portat aud, dupa initierea apelului, dar inainte ca cel apelat sa raspunda, un ton distinctiv care semnaleaza portarea. Astfel, utilizatorii au posibilitatea de a decide daca doresc sa renunte la apelul respectiv si sa se informeze suplimentar. Ei pot afla in ce retea este un numar de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relatii cu clientii sau accesand www.portabilitate.ro si folosind aplicatia destinata localizarii numerelor portate.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa isi pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixa, mobila si numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar in cadrul aceleasi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil in Romania din 21 octombrie 2008


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English