Testează orice număr de telefon
Întrebări frecvente
Acasă >> Întrebări frecvente

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?

Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.

Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.

2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „prefixul” actual al numărului meu de telefon?

Numărul de telefon este format din 10 cifre şi îşi păstrează integral forma în cazul portării.

3. Numerele de pe cartelele preplătite pot fi portate?

Da, în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid).

4. Dacă am o cartelă preplătită şi doresc să-mi portez numărul de telefon ce se întâmplă cu creditul?

Creditul rămas neutilizat NU va fi transferat.

5. Cum ştiu în ce reţea sun? Cum ştiu dacă numărul la care sun a fost portat?

Dacă suni din reţeaua ta un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat, vei auzi, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, un ton distinctiv care semnalează că numărul de telefon a fost portat. Astfel, ai posibilitatea de a decide dacă doreşti să renunţi la apelul respectiv.

Poţi afla în ce reţea este acum un număr de telefon din mai multe surse:

- de la operatorul tău, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii;
- accesând
www.portabilitate.ro şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.

6. Doresc să-mi transfer numărul de telefon în altă reţea înainte de expirarea contractului. Este posibilă portarea? Ce se întâmplă cu contractul încheiat cu furnizorul de la care vreau să plec?

Portarea este posibilă, cererea nu îţi poate fi refuzată în acest caz.

În urma portării, contractul încheiat cu furnizorul de la care ai plecat încetează. Cererea de portare reprezintă o solicitare de încetare a furnizării serviciilor de telefonie de către furnizorul donor.

Dar reţine: transferul la un alt furnizor nu te scuteşte de obligaţiile contractuale pe care le ai faţă de furnizorul de la care ai plecat.

Dacă ai datorii la operatorul de telefonie, trebuie să le achiţi. Dacă există o clauză referitoare la rezilierea contractului înainte de termen, va trebui să achiţi penalitatea sau să aştepţi termenul până la care ai încheiat contractul înainte de a porta numărul şi de a schimba furnizorul. Dacă ai cumpărat un telefon la un preţ promoţional va trebui să plăteşti diferenţa sau să rămâi în reţea până la termenul pe care l-ai acceptat când ai primit telefonul.

7. Dacă îmi transfer numărul în altă reţea, îmi mai pot folosi telefonul în cazul în care este blocat în reţeaua operatorului de la care am plecat? Are operatorul dreptul să-mi blocheze telefonul în reţeaua sa?

Operatorii pot seta anumite aparate telefonice astfel încât acestea să funcţioneze doar în reţeaua proprie, şi le pot oferi apoi în cadrul unei oferte promoţionale/program de fidelizare a clienţilor. Prin urmare, este posibil să nu le poţi utiliza într-o altă reţea.

Aparatele telefonice în sine nu fac obiectul portabilităţii. Va trebui să discuţi cu furnizorul de la care doreşti să pleci pentru a afla în ce condiţii se poate realiza decodarea telefonului.

8. Este normal să mi se ceară o taxă pentru portarea numărului de telefon? Care este valoarea maximă pe care o poate avea aceasta?

Întrucât costurile determinate de portarea numărului sunt suportate de operatorul la care te transferi, acesta are dreptul să apeleze la diverse modalităţi de a-şi recupera costurile respective.

ANCOM a impus operatorilor ca sumele pe care le solicită clienţilor pentru serviciul de portabilitate să fie accesibile, fără a preciza însă o valoare maximă şi o modalitate anume prin care sunt percepute.

9. Dacă reprezint o persoană juridică îmi pot porta numărul de telefon ca persoană fizică? Invers este posibil?

Nu, pentru că în aceste cazuri s-ar modifica titularul contractului, fapt care nu este posibil în cadrul procesului de portare.
Totuşi, întrucât schimbarea titularului unui contract ar putea fi realizată independent de procesul de portare, îţi sugerăm să te adresezi direct furnizorilor implicaţi, rămânând la latitudinea lor dacă acceptă sau nu solicitarea.

10. Vreau să-mi transfer un număr de telefon într-o altă reţea dar să-mi păstrez contractul actual (pe care l-am încheiat cu operatorul de la care vreau să plec). Este posibil?

Apreciem că în această situaţie nu ai motive să-ţi portezi numărul.

Dar, presupunând că doreşti totuşi să-ţi portezi numărul într-o altă reţea, trebuie să reţii că orice contract încheiat între tine şi operatorul de la care pleci încetează în momentul finalizării procesului de portare. Serviciul îţi va fi furnizat (pe numărul portat) în baza unui nou contract, încheiat cu operatorul la care doreşti să te transferi. Noul operator este singurul care poate decide dacă îţi poate oferi condiţii contractuale identice cu cele oferite de vechiul operator.

11. Cum pot să-mi anulez cererea de portare?

Anularea portării se face printr-o cerere pe care trebuie să o depui la reprezentanţa operatorului unde ai solicitat iniţial portarea. Formularul tip poate fi obţinut aici sau direct de la operator.
IMPORTANT: Cererea de anulare a portării trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data pe care ai convenit-o împreună cu operatorul pentru realizarea portării.

12. Sunt obligat să accept numărul de telefon provizoriu?

NU. Furnizorul acceptor trebuie să îţi asigure posibilitatea de a-ţi porta numărul şi fără asignarea unui număr de telefon provizoriu. În acest caz, până la finalizarea portării, nu vei putea beneficia de serviciul de telefonie oferit de furnizorul acceptor.

La momentul încheierii contractului pentru numărul de telefon a cărui portare o soliciţi, furnizorul acceptor îţi poate aloca un număr de telefon provizoriu, dar este obligat să-ţi ofere posibilitatea de a opta pentru renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.

Cu alte cuvinte, înainte de a semna contractul cu furnizorul acceptor ai de ales între două opţiuni, în eventualitatea în care portarea nu se realizează şi nu doreşti iniţierea unei noi proceduri de portare:

- să păstrezi numărul provizoriu şi, implicit, să ai un contract aferent acestui număr cu furnizorul în reţeaua căruia intenţionai să-ţi portezi numărul (adică să ai, în fapt, două contracte: unul cu furnizorul donor pentru numărul tău şi unul cu cel acceptor pentru numărul provizoriu);

- să renunţi la numărul provizoriu şi să rămâi astfel doar cu contractul pe care îl aveai iniţial cu furnizorul donor pentru numărul tău de telefon.

Atenţie pentru ce optezi!

_


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat. 4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine fie aici, fie de la una dintre reprezentanţele furni...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English