Având în vedere că, în urma implementării portabilităţii, numerele de telefon nu mai pot fi asociate unei anumite reţele, companiile de telefonie au obligaţia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv.
Informaţiile trebuie să fie puse la dispoziţie gratuit de către fiecare operator, prin
• serviciul de relaţii cu clienţii disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână
• publicarea pe pagina de internet
• alte mijloace de informare (de exemplu, prin SMS)
Mai mult, ANCOM a impus furnizorilor care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului obligaţia de a transmite, cel puţin în cazul numerelor portate, în mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii să fie avertizaţi că apelul respectiv este terminat în altă reţea decât cea în care este originat apelul. În aceste situaţii, dacă apelezi un număr portat, la iniţierea apelului vei auzi acest sunet.