Ştiri
21.10.2009 Primul an de portabilitate in Romania: 157.000 de numere portate
„In medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de facilitatea introdusa de ANCOM pe piata de comunicatii electronice in urma cu un an – si isi pastreaza numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul de telefonie. Sunt convins ca mult mai multi utilizatori se folosesc de portabilitate pentru a-si renegocia conditiile contractuale si acest lucru se vede in cresterea concurentei si scaderea preturilor la servicii de telefonie,” a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCO...
CITEŞTE TOT
|
30.06.2009 100.000 de numere de telefon portate in Romania
La inceputul acestei saptamani a fost portat cu
succes al 100.000-lea numar de telefon din Romania.„O suta de mii de numere au fost portate. Destul de multe pentru a ne spune ca
portabilitatea functioneaza si ca utilizatorii de telefonie din Romania stiu
despre existenta sa. Nu extrem de multe, ceea ce ne spune ca operatorii de
telefonie fac eforturi pentru a-si pastra clientii si pentru a-i multumi. Acesta
este rolul portabilitatii, sa dea clientilor mai multa putere si operatorilor un
mo...
CITEŞTE TOT
|
11.02.2009 31.000 de numere de telefon portate în trei luni
“Dacă în primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor în România s-au portat, în medie, aproximativ 7.000 de numere pe lună,
odată cu creşterea limitei de numere portate pe zi, pe parcursul celei de-a treia luni, s-au înregistrat peste 15.000 de noi numere portate, numărul total
de portari realizate ajungând la începutul lunii februarie la 31.514”, a declarat Liviu Nistoran, preşedintele ANC. Din numărul total de portări realizate, peste...
CITEŞTE TOT
|
06.01.2009 Peste 15.000 de numere de telefon portate în două luni
În primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor au
fost înregistrate aproape 25 de mii de cereri de portare, peste 21 de mii pentru
numerele de mobil şi peste 3.000 pentru numere de fix. În ceea ce priveşte
telefonia fixă, până în prezent au fost portate 1.694 de numere, către următorii
operatori: Atlas Telecom – 1, Dial Telecom – 26, Euroweb – 5, GTS – 7, RCS&RDS –
403, Romtelecom – 210, Telemobil – 62, U...
CITEŞTE TOT
|
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|