Peste 775.000 de numere de telefon portate în prima jumătate a anului 2023
Data: 25.07.2023
De la începutul acestui an și până la data de 30 iunie 2023, au fost portate 775.108 de numere de telefon. Dintre acestea, 96%, respectiv 745.595, sunt numere de telefonie mobilă și 29.513 numere de telefonie fixă. Datele arată că cele mai multe numere au fost portate de către persoane fizice - 87% din numerele portate în prima jumătate a anului.
În total, de la lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, peste 10 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, 9,4 milioane fiind numere de telefonie mobilă.
Telefonie mobilă
745.595 de numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în primele șase luni ale acestui an. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 464.189 de numere au fost portate în această rețea, în timp ce Vodafone a primit prin portare 135.022 de numere, Orange – 79.990, Telekom Romania Mobile Communications – 53.633, iar Orange Romania Communications 12.758.
Din cele 745.595 de numere de telefonie mobilă portate în această perioadă, 58% (432.843) au fost numere utilizate pe bază de abonament.
Telefonie fixă
În prima jumătate a anului 2023 au fost portate 29.513 de numere de telefonie fixă, reprezentând 4% din totalul numerelor portate în această perioadă. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite astfel: RCS & RDS – 13.095, Orange – 8.188, Vodafone – 2.550.
Din cele 29.513 de numere fixe portate în primul semestru al acestui an, 27.784 au fost numere geografice și 1.729 au fost numere independente de locație. 32% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate în Bucureşti și Ilfov (8.917 de numere), 5% în Timiș (1.425 de numere), 3% în județele Bacău (784) și Neamț (727) și 2% în Cluj (634 de numere).
Petiții ale utilizatorilor
În primul semestru al acestui an, Autoritatea a înregistrat 244 de petiții având ca obiect serviciul de portabilitate. Cele mai multe dintre petiții se referă la anularea procesului de portare și la realizarea în termen a procesului.
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|