Aniversare portabilitate: peste 7 milioane de numere portate în 12 ani
Data: 21.10.2020
De la 21 octombrie 2008 când a fost lansat serviciul portabilității care oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și numărul de telefon, peste 7 milioane de numere de telefon au fost transferate între rețelele din România. În acest an, s-au portat aproape 670.000 de numere de telefon, peste 93% dintre ele fiind de telefonie mobilă. 12 ani de portabilitate În cei 12 ani de la lansarea portabilității, au fost portate în total 7.005.720 de numere, dintre care 6.121.287 sunt numere de telefonie mobilă şi 884.433 sunt numere de telefonie fixă. Statistici portabilitate 2020 De la începutul acestui an până la 30 septembrie au fost portate 667.469 de numere de telefon, din care 623.077 sunt numere de telefonie mobilă şi 44.392 sunt numere de telefonie fixă. În această perioadă, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 266.661 de numere de telefonie mobilă, urmat de Telekom Romania Communications cu 107.830 de numere portate, Vodafone cu 95.640 de numere, Orange cu 87.790 numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 65.138 de numere portate. În ceea ce privește telefonia fixă, RCS&RDS a primit în reţea 18.491 numere, Orange 11.152, Vodafone 9.556, GTS Telekom 2.198 și Telekom Romania Communications 796 numere. Sesizări primite de la utilizatori ANCOM a primit în anul 2020 un număr de 168 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând termenele asociate procesului de portare, refuzul portării sau alocarea numerelor provizorii. Informarea utilizatorilor Utilizatorii au la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|