Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Aniversare portabilitate: peste 3,3 milioane de numere portate in 8 ani de la lansarea serviciului

Data: 20.10.2016



 

 
“Serviciul de portabilitate este unul dintre proiectele de succes ale Autoritații, iar acest lucru s-a vazut înca de la lansarea din 2008, numarul utilizatorilor care au ales sa-și porteze numarul de telefon crescând în mod constant. În cei opt ani de la lansare, peste 3,3 milioane de numere de telefon si-au schimbat reteaua, dar nu si posesorul. Utilizatorii au putut beneficia astfel de cele mai bune oferte pentru necesitațile lor, având totodata la dispoziție un instrument de negociere în relația cu operatorii, aceștia promovând, la rândul lor, oferte din ce în ce mai competitive”, a declarat Catalin Marinescu, președintele ANCOM.
 
8 ani de portabilitate
 
Din data de 21 octombrie 2008 când a fost lansat acest serviciu și pâna la jumatatea lunii octombrie 2016 au fost portate 3.314.726 de numere, dintre care 2.679.104 sunt numere de telefonie mobila si 635.622 sunt numere de telefonie fixa.
 
Românii care au ales un alt operator, dar si-au pastrat numarul de telefon, au fost tot mai numerosi an de an: daca în 2008 au fost realizate 15.681 de portari, în 2009 au fost 180.239 de portari, în 2010 numarul lor a fost de 221.219, în anul 2011 a ajuns pâna la 260.256, în anul 2012 s-au înregistrat 255.893 de portari, 274.137 de numere s-au portat în 2013, iar în anii 2014 și 2015 creșterea a fost semnificativa: 564.648 de portari, respectiv 844.477. De la începutul acestui an și pâna în prezent au fost portate 698.176 de numere de telefon.
 
Furnizorii care au primit clienți prin portare
 
În segmentul telefoniei mobile, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere primite prin portare (870.768), fiind urmat de Vodafone cu 685.989 numere, Orange cu 637.444 numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 445.103 numere și Telekom Romania Communications cu 38.993 de numere de telefonie mobila portate.
 
Direcția de migrare a utilizatorilor români se menține și în ceea ce privește telefonia fixa, RCS&RDS conducând cu 171.036 de numere portate, urmat de Vodafone cu 149.649 de numere, UPC cu 132.715 de numere, Orange cu 123.971 de numere și Telekom Romania Communications cu 24.961 de numere de telefonie fixa primite din alte rețele prin portare.
 
Cele mai multe cereri de portare a numarului fix s-au înregistrat în Bucuresti și județul Ilfov (191.827 de numere), capitala fiind urmata de judetul Cluj cu 36.382 de numere portate, Timis (31.288), Prahova (28.842) si Galati (24.527).
 
Numere portate în 2016
 
De la 1 ianuarie 2016 și pâna la jumatatea lunii octombrie s-au portat 698.176 de numere de telefon, dintre care 651.570 au fost numere de telefonie mobila și 46.606 numere de telefonie fixa. Media portarilor lunare ale anului în curs a fost de 73.282 numere portate, iar cele mai multe portari de anul acesta au avut loc în ianuarie (79.024 de numere).
 
Din numarul total de 651.570 de portari realizate pâna la jumatatea lunii octombrie 2016, aproape 51% sunt numere de telefon pe baza de abonament.  
 
Furnizorii care au primit clienți prin portare în 2016
 
Pe segmentul telefoniei mobile, în 2016 RCS&RDS este operatorul cu cele mai multe numere primite în retea prin portare – 308.777 numere, urmat de Vodafone cu 134.069 de numere, Orange cu 140.253 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 50.194 de numere si Telekom Romania Communications cu 18.250 de numereportate.
 
În ceea ce privește numerele de telefonie fixa, situația este asemanatoare. RCS&RDS a primit 16.731 numere de telefon, fiind urmat de Orange (12.000 de numere), UPC cu 8.549 de numere, Vodafone (4.504 numere) și Telekom Romania Communications (2.172 de numere  portate).
 
Din punct de vedere geografic, cele mai multe portari de numere de telefonie fixa au avut loc în Bucuresti (13.880 numere), fiind urmat de județele Timiș (3.148 numere), Dolj (2.475 numere), Argeș (2.367 numere) și Cluj (2.171 numere).
 
Reclamații și sesizari
 
ANCOM a primit în anul 2016 un numar de 163 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalitati aparute în cadrul procesului de portare, cum ar fiprelungirea termenelor de portare sau nesincronizarea informațiilor privind identificarea utilizatorilor. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informații suplimentare privind stadiul procesului de portare.
 
Informarea utilizatorilor
 
ANCOM pune la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit în România, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la întrebari care apar frecvent în situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinși ca fac cea mai buna și informata alegere atunci când își schimba furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English