Peste 3,5 milioane de oferte de telefonie fixa, mobila si internet pot fi comparate pe Veritel.ro
Data: 09.10.2013
Vizitatorii prezenţi la Internet & Mobile World 2013,
eveniment ce are loc în zilele de 9 şi 10 octombrie la Romexpo, au ocazia să
compare peste 3,5 milioane de oferte de telefonie fixă, mobilă şi internet în
bandă largă disponibile în aplicaţia online pentru compararea ofertelor telecom
dezvoltată de ANCOM – Veritel.ro.
Pe www.veritel.ro
utilizatorii pot afla în trei paşi simpli care sunt cele
mai avantajoase oferte pentru ei: aleg categoria de servicii, introduc
estimările proprii de consum şi primesc o listă cu primele 25 de planuri
tarifare care corespund criteriilor selectate, ordonate în ordinea crescătoare
a preţului. În momentul afişării rezultatelor ei primesc şi alte detalii
relevante, precum durata minimă a contractelor, penalităţi în caz de reziliere
sau informaţii privind eventuale promoţii.
Pentru a genera lista celor mai
avantajoase oferte telecom din punct de vedere al costului total și care respectă
criteriile cerute de utilizator, aplicaţia lucrează pe baza unui algoritm
complex, care realizează, în principal, următoarele operaţiuni: (1) din
totalitatea ofertelor, selectează acele oferte care respectă criteriile
introduse de utilizator și care conțin toate serviciile pentru care acesta a
estimat un consum; (2) ordonează lista ofertelor selectate strict în ordinea
crescătoare a costului total; (3) afișează lista primelor 25 de costuri.
Faptul că în piaţa de comunicaţii electronice din România
există concurenţă face ca utilizatorii să aibă în prezent posibilitatea de a
alege dintr-o gamă foarte largă de furnizori şi servicii de telefonie şi acces
la internet, cu structuri de preţuri şi pachete diferite, a căror comparaţie
directă este dificilă. Pentru a ajuta utilizatorii să ia decizii informate şi
corecte când îşi aleg furnizorul sau pachetul tarifar cel mai potrivit pentru
comportamentul lor de consum, ANCOM a adoptat Decizia nr. 77/2009 privind
obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de
servicii de comunicaţii electronice destinate publicului şi a dezvoltat
comparatorul de tarife telecom, Veritel.ro. Furnizorii au obligaţia să
introducă în baza de date a aplicaţiei orice nouă ofertă comercială şi orice
modificare a unor oferte existente în termen de 4 zile lucrătoare de la data
lansării sau a modificării acestora.
Veritel.ro nu are niciun fel de scop lucrativ sau interes
comercial, fiind creat exclusiv pentru o mai bună informare a utilizatorilor. Aplicaţia oferă utilizatorilor cu
acces la internet informaţii despre ofertele tuturor furnizorilor activi de pe
piaţă, în măsura în care aceştia le-au introdus în baza de date. Trebuie precizat însă că anumite oferte,
precum ofertele speciale de fidelizare sau altele negociate individual, nu pot
fi introduse în aplicaţie de operatori, dat fiind că sunt bazate pe criterii
particulare, adaptate la nivel de abonat.
Proiectul „Aplicaţie online pentru
compararea ofertelor de comunicaţii destinate utilizatorilor finali” a fost
implementat de ANCOM în cadrul Operaţiunii 1 „Susţinerea implementării de
soluţii de e-guvernare” a Domeniului Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi
creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, din Axa Prioritară 3 „Tehnologia
Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" aferente
Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”,
co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea asistenţei
acordate din fonduri publice nerambursabile fost de 886.198,32 lei, iar
valoarea totală a contractului de dezvoltare a aplicaţiei Veritel.ro a fost de
1.067.941,86 lei fără TVA (în care este inclusă şi valoarea echipamentelor
hardware şi a licenţelor software necesare funcţionării aplicaţiei).
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|