Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 200.000 de numere portate

Data: 12.01.2010



După 14 luni de la data lansării portabilităţii în România au fost portate în total 201.104 numere de telefonie, 66% (132.644) dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 68.460 de numere.
În domeniul telefoniei mobile, ordinea operatorilor în funcţie de numărul de portări către propria reţea se menţine aceeaşi faţă de raportarea anterioară (21 octombrie 2009): Cosmote – 47.283, Vodafone – 44.279, Orange – 38.763, RCS&RDS –  1.699 şi Telemobil – 620. De la ultima raportare, cele mai multe numere (10.609) au fost portate în reţeaua Orange, urmată de Cosmote (+ 9.259), Vodafone (+ 6.626), RCS&RDS (+ 320) şi Telemobil (+ 85).
Cele 68.460 de numere de telefonie fixă au fost portate în reţelele a 27 de furnizori de servicii de telefonie fixă: UPC – 29.328, RCS&RDS – 12.651, Vodafone – 10.345, Orange – 7.664, Romtelecom – 5.755, Dial Telecom – 810, New Com Telecomunicatii – 574, GTS Telecom– 460, Digital Cable System – 188, Euroweb – 154, Ines Group – 134, Telemobil – 82, Cobalt IT- 69, Intersat – 49, Media Sat – 48, Atlas Telecom – 26, Datek Telecom şi Telcor Communications câte 21, Digicom Systems şi Prime Telecom câte 17, World Telecom Network – 11, Iristel şi Necc Telecom Romania câte 10, Air Bites – 6, Canal S – 5, Cosmote – 3 şi A&G Communication - 2.

Datele statistice arată că se portează mai frecvent utilizatorii de telefonie mobilă pe bază de abonament decât utilizatorii de cartele preplătite. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat, 75% erau utilizatori cu abonament şi numai 25% erau utilizatori de cartele preplătite.

Faţă de ultima raportare, UPC a reuşit să atragă cei mai mulţi clienţi – 6.746 de noi numere portate – faţă de Orange cu 3.007 noi clienţi, RCS&RDS cu 2.692, Romtelecom – 2.570 sau Vodafone cu 1.498. Doi noi furnizori au efectuat primele portări în propriile reţele: Intersat şi Digicom Systems.
Finalul de an 2009 a adus luna cu cele mai multe portări de telefonie fixă de la lansare: în decembrie 2009 au fost portate cele mai multe numere de telefonie fixă – 7.094. În ceea ce priveşte telefonia mobilă, în luna decembrie 2009 s-au portat peste 10.500 de numere, cele mai multe portări fiind înregistrate în luna iunie 2009, când peste 13.400 de utilizatori de servicii de telefonie mobilă şi-au schimbat operatorul păstrându-şi numărul de telefon.
Cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti (19.189), urmat de judeţul Cluj cu 5.245 de portări, Prahova (4.108) şi Timiş (3.259).
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English