De astazi, se pot depune cereri de portare a numarului de telefon fix sau mobil
Data: 21.10.2008
Incepand de astazi, portabilitatea numerelor de telefon fix si mobil este disponibila pentru utilizatorii din Romania. „Oricine doreste sa isi pastreze numarul, dar sa schimbe furnizorul de servicii de telefonie, poate merge de astazi sa depuna cererea de portare la operatorul pe care l-a ales. In maxim 10 zile, numarul sau va functiona in noua retea”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii, in cadrul conferintei internationale cu tema „Reglementarea comunicatiilor electronice – Utilizatorul final pe primul loc”. Presedintele ANC a estimat ca in primii doi de la introducerea portabilitatii numerelor, in Romania se vor porta aproximativ 20-25% dintre numerele de telefonie mobila.
Incepand de astazi, portabilitatea numerelor de telefon fix si mobil este disponibila pentru utilizatorii din Romania. „Oricine doreste sa isi pastreze numarul, dar sa schimbe furnizorul de servicii de telefonie, poate merge de astazi sa depuna cererea de portare la operatorul pe care l-a ales. In maxim 10 zile, numarul sau va functiona in noua retea”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii, in cadrul conferintei internationale cu tema „Reglementarea comunicatiilor electronice – Utilizatorul final pe primul loc”. Presedintele ANC a estimat ca in primii doi de la introducerea portabilitatii numerelor, in Romania se vor porta aproximativ 20-25% dintre numerele de telefonie mobila.
Portabilitatea numerelor este un serviciu destinat utilizatorilor de telefonie care permite abonatilor sa pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul de servicii de telefonie. Se pot porta numerele de telefonie fixa, mobila si numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar in cadrul aceleasi categorii (fix-fix, mobil-mobil).
Presedintele ANC a precizat ca principalele trei beneficii pe care le aduce portabilitatea sunt libertatea utilizatorului, cresterea concurentei si scaderea tarifelor. Portabilitatea diminueaza reticenta utilizatorilor de a schimba furnizorul de servicii de telefonie si le asigura o mai mare libertate de alegere, genereaza aparitia unor servicii mai bune si a unor oferte mai avantajoase, iar pe termen lung ar putea determina diminuarea diferentelor dintre tarifele “in retea” si cele “in afara retelei”.
Cu aceasta ocazie, ANC a lansat si pagina web www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla informatii despre portabilitate si ce trebuie sa faca pentru a-si porta numarul, si unde au la dispozitie un motor de cautare pentru a afla daca un numar este portat si in ce retea.
La eveniment au fost prezenti reprezentanti ai Comisiei Europene, ai unor autoritati de reglementare in comunicatii din UE, dar si reprezentanti ai grupurilor de consumatori.
Baza de date centralizata necesara implementarii acestui serviciu a fost realizata de ANC cu sprijin PHARE in cadrul proiectului “Asistenta pentru ANRC in vederea implementarii bazei de date centralizate pentru portabilitatea numerelor”, proiect de achizitii finantat de Uniunea Europeana prin programul PHARE 2005 – „Facilitati pentru actiuni speciale”.
Mai multe detalii despre conferinta sunt disponibile pe site-ul autoritatii.
|
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...
1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea?
Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea.
Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine.
2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Unii utiliz...
|